2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ : Ημέρα Βιβλίου Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στις 2 Απριλίου είναι η αφορμή για να φέρουμε στο κέντρο της προσοχής της κοινωνίας μας τη σημασία του παιδικού βιβλίου στην ανάπτυξη των παιδιών. Αυτό πραγματοποιείται με τη σύμπραξη πολιτιστικών φορέων, μουσείων, ιδρυμάτων, εκδοτικών οίκων, βιβλιοπωλείων, σχολείων και εκπαιδευτικών, γονιών και παιδιών που θεωρούν το βιβλίο και την ανάγνωση αναντικατάστατο εκπαιδευτικό και πολιτιστικό μέσο για την ανάπτυξη των παιδιών, ήδη από την πρώιμη ηλικία.

Η δικτύωση αυτή γίνεται με την ανάληψη αυτόνομων και συνεργατικών πρωτοβουλιών με επίκεντρο το βιβλίο, τις πολλαπλές του χρήσεις, τις θεματικές του ενότητες, τις αναγνωστικές πρακτικές, κλπ. Στόχος είναι να δημιουργηθούν ομάδες ανάγνωσης και δημιουργικής γραφής με πρωτοβουλία των φορέων που θα συνεργαστούν. Ομάδες ανάγνωσης που θα λειτουργούν σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς: θα γιορτάσουν με αφορμή την Ημέρα του Βιβλίου, θα συνεχίσουν ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, θα μπορούν να ανανεωθούν τους καλοκαιρινούς μήνες σε ένα θερινό πρόγραμμα και το φθινόπωρο θα ανασυγκροτηθούν.

Η καμπάνια αποτελεί σε ετήσια βάση μια γιορταστική συνάντηση των ομάδων ανάγνωσης για καλύτερη γνωριμία, ανταλλαγή εμπειριών, τροφοδότηση με νέες ιδέες και ευκαιρία συμπράξεων. Αξιοποιούμε την ευκαιρία να δείξουμε τη σημασία της ανάγνωσης και τις δυνατότητες που προσφέρει στα παιδιά το διάβασμα ώστε να συγκεντρώσουν την προσοχή τους σε ένα κείμενο ή μια προφορική αφήγηση, να αναζητήσουν και να οργανώσουν τις πηγές τους, να επιλέξουν πληροφορίες για ένα θέμα, να γράψουν εκφράζοντας τις δικές τους σκέψεις και επιθυμίες, να επικοινωνήσουν με άλλα παιδιά, να διερευνήσουν νέες πραγματικότητες, να δυναμώσουν και να εμπλουτίσουν τα ενδιαφέροντά τους, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να κυνηγήσουν τα νοήματα που προσφέρει ο κόσμος των βιβλίων σαν ανάσα στην πιεστική καθημερινότητα που τα περιβάλλει.

Τέλος, η καμπάνια στέλνει ένα μήνυμα αισιοδοξίας στην κοινωνία μας, ότι με απλές δράσεις και πρωτοβουλίες μπορούμε και πρέπει να διεκδικήσουμε για τα παιδιά τα απαραίτητα εφόδια, που είναι η γνώση, η ψυχαγωγία και οι βιβλιοθήκες που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της αναγνωστικής συμπεριφοράς.